گشترش و توسعه انواع سایت

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه ساخت تبلیغات

بلافاصله بعد از انقلاب 1917 فیلم سازی به نام کولشوف کارگاه تیزر سازی تاسیس کرد. به همراه دو شاگردش شروع به کار کردند. آنها که برای ساخت تیزر تبلیغاتی به حد کافی فیلم خام نداشتند، ناچار به تدوین فیلم های موجود رو آوردند و در این فرایند، حقایق متعددی را در مورد تدوین فیلم کشف کردند.

آنها با جا به جا کردن نماها به ارتباط های مختلفی که این نماها ممکن بود نسبت به هم پیدا کنند و نیز تاثیرات مختلفی که دو نما بر اثر جا به جایی می توانند بر بیننده بگذارند پی بردند. این گروه در مشهورترین تجربه هایشان، نمای درشتی از چهره بازیگران معروف هربار با یک نمای متفاوت تدوین کردند و هربار تاثیر خاصی را از چهره آنها بدست می آوردند.

این شیوه تدوین، بدون شک قدرت عامل مونتاژ و ارتباط بین دو نما را به خوبی نشان می داد. طبق تجربیات آنها معنای عاطفی، احساسی و زیبایی شناسی یک نما، در ساخت کلیپ تبلیغاتی به تنهایی از خود آن نما فهمیده نمی شود، بلکه این مونتاژ نماها به یکدیگر است که معنای اصلی شان را آشکار می کند. در واقع آنها نماهای مختلف را فقط ماده ای خام می دانستند که پس از تدوین و در کنار نماهای دیگر مفهوم اصلی خود را پیدا می کند.

فیلم برداری و ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت

ساخت تیزر حرفه ای با افتر افکت نیازمند تخصص ویژه‌ای‌ست که می‌بایست به خوبی آموزش دیده باشید و از تجربه‌ی سالها کار با نرم افزار محبوب و معروف ادوب افتر افکت بتوانبد بخوبی استفاده کنید. پروژه‌هایی که قرار است در افتر افکت کار شود معمولا بر روی کروماکی یا همان پرده سبز فیلمبرداری می شوند و سپس این تصاویر را با استفاده از افکت‌های تصویری خلاق و از پیش گرفته شده تلفیق و تغییرات مدنظر را ایجاد می‌کنند.

بسته به ابعاد و شرایط تیزری که می‌خواهید کار کنید قبل از شروع هر کاری باید همه جوانب تصویربرداری و افکت گذاری را باید تعیین کنید. کالای شما و چیزی که قصد دارید نشان دهید، متراژ پرده سبز شما را تعیین می‌کند. ساخت تیزر تبلیغاتی با جلوه های ویژه کار آسانی نیست. شما قطعا به استوری برد نیاز دارید، تا آنچه در ذهنتان هست را به عوامل نشان دهید تا آن‌ها نیز بتوانند خروجی کار را به آنچه شما در ذهن پرورانده‌اید نزدیک کنند.

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام هم با گوشی و هم با دوربین های حرفه ای قابل انجام است. اما چیزی که تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام را حائز اهمیت می کند، میزان تجارتی است که در سال گذشته بزرگترین منبع خرید و فروش در جهان اعلام شده است. این یعنی شما برای ساخت تیزر در بستر اینستاگرام به ایده‌های بسیار جذاب، هیجانی و حرفه ای نیاز دارید تا بتوانید محصول یا خدمات خود را در معرض نمایش قرار دهید. یک تیزر تبلیغاتی اینستاگرامی موفق تیزری است که سیو و فوروارد شود. پس در ساخت آن بسیار وسواس داشته باشید. وایرال شدن به معنای دیده شدن و فروش بیشتر است، پس تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام را اصلا شوخی نگیرید.

ساخت تیزر معرفی پیج اینستاگرام

می‌توانید برای معرفی پیج اینستاگرام خود نیزر از ساخت تیزر معرفی پیج استفاده کنید. بلاگری را شروع کنید یا از بلاگرهای معروف بخواهید محصولات شما را معرفی کنند. معمولا تیزرهای معرفی تنوع گوناگونی دارند. دست شما برای تبلیغات باز است و تقریبا از هر روشی می‌توانید برای وایرال شدن استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است که، ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی پیج اینستاگرام خود را به گروهی حرفه‌ای بسپارید.

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای یعنی استفاده از عوامل حرفه‌ای صفر تا صد کار. ساخت تیزر را به گمان کمتر بودن زمان یا هزینه نسبت به محتواهای دیگر آسان نگیرید. از قضا تیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ای به مثابه ی یک ضربه‌ی کاری است که تا مدت ها و تا همیشه در ضمیر ناخودآگاه هر فردی می‌تواند جای خود را پیدا کند. شما تبلیغات حرفه‌ای مانند تیزرهای کوکاکولا، اپل، بنز و غیره را تا مدت ها از یاد نمی‌برید و چه بسا که در گذشته حک شدن در ذهن شما تا ابد انجام داده‌اند.

تبلیغات حرفه‌ای و تکرار و استمرار به موقع نه زودتر، یعنی نسبت به محصول و جایگاهش در مدت زمانی مناسب یعنی پرورش گیاهی با ارزش که محصولی قیمتی را هدیه خواهد داد، یعنی صرف زمان و زحمت مشخص برای پاداشی بیش از تلاش شما. بنابراین تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای ضمانت بقای برند شماست. به هر شرکتی اعتماد ، از صاحبان شرکت‌ها نمونه کار بخواهید، هر چه نمونه کارها با برندهای معتبر باشد یعنی با گروه حرفه‌ای سروکار دارید و می توانند شما را به مقصود خود برسانند.

برای دریافت خدمات استاد منوچهرزاده می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید. https://manouchehrzadeh.com/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

لوله گالوانیزه ساوه


کارخانه های نورد و پروفیل ساوه در سال 1354 با هدف تولید انواع لوله و پروفیل فولادی با ظرفیت تولید 50000 تن در سال تاسیس شد. مدیریت این کارخانه در راستای استراتژی توسعه بازار، افزایش تنوع محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی، برنامه ریزی دقیق خود را در راستای سرمایه گذاری با هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات آغاز کرد و هم اکنون نتیجه تلاش و برنامه ریزی دقیق مدیریت این شرکت دستیابی به ظرفیت 2.000.000 تن در سال است. لوله گالوانیزه ساوه به روش گالوانیزه غوطه ور تولید می شود و با روکش و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی یکی از پرطرفدارترین لوله های برق گالوانیزه می باشد و مخصوصاً در مناطقی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.لوله های فولادی در کارخانه گالوانیزه ساوه در معرض گالوانیزه کردن به دو صورت است که به طور کلی این روش ها را به دو روش سرد و گرم تقسیم می کنند.

در روش سرد که به آن روش الکترولیت اسیدی نیز می گویند; یون های نمک در محلول آبی برای پوشش دادن ورق ها استفاده می شود، در حالی که در روش گرم، پس از غوطه ور شدن ورق ها در محلول فلاکس. ورق را تا 120 درجه سانتیگراد در کوره حرارت داده و سپس در دمای 450 درجه در سطح مذاب غوطه ور می شود. لوله گالوانیزه ساوه یکی از بهترین و معتبرترین برندهای لوله گالوانیزه در کشور می باشد که با استفاده از مدرن ترین و جدیدترین روش ها و با رعایت استانداردهای روز دنیا لوله های گالوانیزه را تولید می کند.

 

لوله های گالوانیزه ساوه دارای چند مدل هستند؟


لوله آب گالوانیزه
لوله گلخانه ای گالوانیزه
لوله برق گالوانیزه
پروفیل گالوانیزه

 

ویژگی های لوله گالوانیزه ساوه


اگر قصد خرید لوله گالوانیزه ساوه را دارید باید در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید:

لوله های گالوانیزه ساوه از انواع لوله های درزدار هستند که درزهای آن توسط دستگاه های درز جوشی به هم متصل می شوند.

این لوله ها در شاخه های 6 متری و با دو کولر تا قطر 8 اینچ تولید می شوند در حالی که این لوله ها در سه نوع متوسط، سنگین و فوق سنگین تولید می شوند.

فشار کاری لوله های گالوانیزه سبک ساوه 12 بار و فشار کاری لوله های گالوانیزه سنگین ساوه 16 بار می باشد.

دمای کار لوله های گالوانیزه سبک ساوه 60 درجه سانتیگراد و دمای کار لوله های گالوانیزه سنگین ساوه 70 درجه سانتیگراد می باشد.اتصال لوله های گالوانیزه ساوه از نوع چرخ دنده ای می باشد که با بهترین مواد و آخرین تکنولوژی آب بندی می شوند. 
 

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

سوالات متداول در زمینه لوگو زیمنس


1. لوگو 8 زیمنس چه تعداد ورودی و خروجی را پشتیبانی می کند؟

تعداد ورودی ها و خروجی های قابل اتصال و تعریف به لوگوی 8 زیمنس به صورت محلی (به معنای محلی بدون در نظر گرفتن ورودی ها و خروجی های قابل تعریف از طریق شبکه سازی لوگو) به شرح زیر است:

ورودی دیجیتال : 24 عدد (DI)
خروجی دیجیتال : 20 عدد (قبل از LOGO! 8 این تعداد 16 عدد بود) (DO)
ورودی آنالوگ : 8 عدد (AI)
خروجی آنالوگ : 8 عدد (AO)


2. نحوه تعریف ورودی های آنالوگ در لوگو زیمنس به چه صورت است؟

 

همانطور که می دانید در نسخه های 4 LOGO 8 12 / 24، 24  ورودی های دیجیتال دو نوع کاربری دارند. به این ترتیب می توان آنها را هم به عنوان ورودی دیجیتال و هم به عنوان ورودی آنالوگ (ولتاژ) تعریف و استفاده کرد که در راهنمای کامل این سخت افزار و بیشتر توضیح داده شده و تنظیم شده است.

 

3. امکان اتصال چند ماژول به لوگو 8 زیمنس وجود دارد؟

 

تعداد ماژول هایی که به لوگو 8 زیمنس متصل می شوند بر اساس بیشترین تعداد ورودی خروجی ای است که این سخت افزار امکان پشتیبانی آن را دارد .

یعنی در نسخه 8 شما می توانید برای رسیدن به حداکثر 24 ورودی دیجیتال و 20 خروجی دیجیتال و 8 ورودی آنالوگ و 2 خروجی آنالوگ ماژول های مربوطه را به cpu لوگو 8 زیمنس متصل کنید.

 

4. تفاوت لوگو 6 و لوگو 8 زیمنس در چیست ؟

 

در نسخه لوگو 6 زیمنس تنها قابلیت شبکه ای لوگو 8 زیمنس ارتباط از طریق شبکه های Asi  و شبکه اتوماسیون خانگی بود. ولی در نسخه لوگو 8 زیمنس می توانید به شبکه هایی که مبتنی بر استاندارد TCP/IP هستند ارتباط برقرار کرد.

افزایش تعداد خروجی های دیجیتال تفاوت دیگری است که لوگو 8 می تواند 20 خروجی دیجیتال پشتیبانی کند.

امکان افزوده شده دیگری که در این نسل وجود دارد افزایش تعداد بلوک های برنامه نویسی به 400 عدد نسبت به 200 عدد در نسخه لوگو 6 زیمنس است
قابلیت ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه تحت استاندارد GSM
تغییر ماژولهای ورودی خروجی در نسخه جدید به صورتی که ماژول های نسخه لوگو 8 زیمنس ویژه این نسخه است و از ماژول های قدیمی نمی توان در کنار نسخه لوگو 8 زیمنس استفاده کرد.


5. چگونه نرم افزار LOGO! Soft Comfort را به روز رسانی کنم؟


به روز رسانی نرم افزار لوگو 8 زیمنس به صورت رایگان توسط سایت زیمنس برای نرم افزارهایی که معتبر باشد انجام می شود. برای این کار از منوی Help در نرم افزار لوگو 8 زیمنس گزینه Update Center را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه کادر  زیر برای شما نمایش داده می شود.

6. کدام سری از محصولات لوگو 8 زیمنس را می توانم برای برنامه نوشته شده با نرم افزار LOGO!Soft Comfort V8  استفاده کنم؟

در ابتدا باید دو مسئله را از هم تفکیک کنید. نکته اول اینکه شما با نرم افزار LOGO!Soft Comfort V8 میتوانید برای تمام سری محصولات لوگو 8 زیمنس از نسل صفر تا نسل هشت برنامه نویسی و دانلود کنید.

 

7. چگونه برنامه های مورد نیاز را بر روی لوگو 8 زیمنس دانلود کنیم؟

 

باید بدانید که برای برنامه ریزی (دانلود) بر روی لوگو 8 زیمنس نسخه FS:04   شما نیازمند استفاده از نرم افزار  LOGO! Soft Comfort V8.1 هستید. (به V8.1 دقت کنید) در نتیجه اگر شما از نرم افزار  LOGO! Soft Comfort V8 استفاده کنید نمی‌توانید برنامه خود را بر روی سخت افزار لوگو8 زیمنس با نسخه  FS:04  دانلود کنید.

8. چگونه می توانم یک سنسور دو سیمه آنالوگ 0-4 میلی آمپر را به ماژول آنالوگ لوگو وصل کرد؟ (چگونگی اتصال سنسور دو سیمه آنالوگ 0-4 میلی آمپر به ماژول آنالوگ لوگو)

 این کار با انجام مراحل زیر اجرا می شود:

وصل کردن ترمینال منفی سنسور به ترمینال I1  در ماژول آنالوگ لوگو 8 زیمنس (I به خاطر جریانی بودن سیگنال ورودی ماست)
اتصال ترمینال مثبت سنسور به 24 ولت برای تغذیه سنسور (اتصال به L+)
اتصال ترمینال زمین سنسور به ولتاژ صفر منبع تغذیه (اتصال به M)


9. چگونه سنسور دما (PT100) را به ماژول آنالوگ لوگو وصل کنیم؟

 

به راحتی می توانید سنسورهای دمای RTD  را به صورت دو سیمه، سه سیمه یا چهار سیمه به ماژول آنالوگ لوگو وصل کنید.

نحوه اتصال دو سیمه سنسور دمای PT100:
در این حالت شما به صورت نمایش داده شده در شکل 1 می توانید سنسور دما را به ماژول آنالوگ لوگو8 زیمنس وصل کنید. در این آرایش، نمی توانیم خطای اندازه گیری مقاومت اهمی مدار (سیمها و0 اتصالات) را در کنار مقاومت خود سنسور تصحیح کنیم. در این حالت باید یک اتصال کوتاه بین ترمینال‌های U1- و IC1 ایجاد کنیم.

 

10. چگونه می توان خروجی آنالوگ لوگو (AM2 AQ) را تنظیم کنم؟


اول باید بدانیم که لوگو زیمنس از نسخه 0BA4 به وسیله ماژول آنالوگ، دو عدد خروجی آنالوگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. البته نوع سیگنال آنالوگ خروجی ماژول (6ED1 055-1MM00-0BA0) در نسخه های 0BA4

برای خرید لوگو زیمنس می توانید وارد لینک زیر شوید: https://damassiemens.ir/product-category/industrial-automation-siemens/logo-siemense/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی به استفاده از سیستم‌های کنترلی مانند رایانه‌ها، ربات‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی اشاره دارد که امکان فرآیندها و ماشین‌آلات صنعتی را بدون نیاز به اپراتورهای انسانی فراهم می‌کند. به عبارت دیگر اتوماسیون صنعتی به معنای اتوماسیون فرآیند تولید است که بر اساس برنامه ریزی منطقی طراحی شده و توسط رایانه های قابل برنامه ریزی مانند PLC و تجهیزات متصل به PLC ها عمل می کند.

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی معمولاً به چهار دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

1 سیستم اتوماسیون ثابت

این نوع اتوماسیون را اتوماسیون سخت نیز می نامند و همانطور که از نام آن پیداست اغلب برای انجام کارهای تکراری با تجهیزات اختصاصی به منظور بهبود راندمان تولید و افزایش سرعت تولید استفاده می شود و به ندرت تغییراتی در عملیات آن ایجاد می شود. سیستم های اتوماسیون ثابت معمولاً در فرآیندهایی مانند نوار نقاله و سیستم های تولید انبوه استفاده می شوند.

2 سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی

در سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی، توالی عملیات و پیکربندی ماشین آلات را می توان با استفاده از کنترل های الکترونیکی تغییر داد. این فرآیند تغییر زمان بر است زیرا در بیشتر موارد تجهیزات نیز باید از یک دسته به دسته دیگر پیکربندی شوند

.3 سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر

یک سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر همیشه توسط رایانه ها کنترل می شود و معمولاً در مواردی که محصول به طور مکرر تغییر می کند، اجرا می شود. ماشین های CNC نمونه ای از اتوماسیون انعطاف پذیر هستند. کدی که توسط اپراتور به کامپیوتر داده می شود، مخصوص کار خاصی است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم برای تولید را به دست می آورد.

4 سیستم اتوماسیون یکپارچه

سیستم اتوماسیون یکپارچه مجموعه ای از ماشین ها، فرآیندها و داده های مستقل است که به طور همزمان تحت فرمان یک سیستم کنترل واحد برای پیاده سازی یک سیستم اتوماسیون فرآیند تولید عمل می کنند.

اجزای تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

1 اندازه گیر ها

 هر دستگاه اندازه گیری شامل سه جزء اصلی است: سنسور، مبدل و فرستنده. گیج ها در واقع چشم سیستم های کنترل هستند و با کمی سازی مقادیر فرآیند، کنترل کننده را از وضعیت موجود در فرآیند آگاه می کنند و در نتیجه کنترل کننده فرمان مورد نیاز را برای کنترل فرآیند و رسیدن به محرک به محرک ارسال می کند. نقطه تنظیم مورد نظر

2 کنترلر

کنترل یعنی هدایت و حفظ یک یا چند فرآیند به حالت یا حالت های دلخواه یا مطلوب. کنترل شامل کنترل کمی، کیفی، حفظ ایمنی و محیط است که از اهداف اساسی کنترل است.
 عملگرها وسایلی هستند که سیگنال خروجی را از کنترلر گرفته و بر اساس این سیگنال ها عمل می کنند. این ابزارها با عملکرد خود پارامترهای اندازه گیری شده را در مقدار مورد نظر کنترل می کنند.

برای خرید انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی می توانید وارد لینک زیر در سایت الکتروثامن شوید : https://electrosamen.ir/industrial-automation-equipment/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

انواع مدل سافت استارتر زیمنس؟!

سافت استارتر زیمنس در سه دسته کلی به مشتریان ارائه می شود که عبارتند از:

1 سافت استارتر زیمنس با عملکرد پایه (Basic Performance Soft Starter)

این نوع سافت استارتر زیمنس شامل سافت استارتر 3RW30 و 3RW40 می باشد. سافت استارتر زیمنس 3RW30 کم هزینه ترین سافت استارتر زیمنس تا 55 کیلو وات و سافت استارتر 3RW40 تا 250 کیلو وات و سافت استارتر زیمنس 3RW50 از 1.5 تا 315 کیلو وات قابل استفاده است.

2 سافت استارتر زیمنس با عملکرد متوسط ​​با استفاده عمومی (General Performance Soft Starter)

این نوع سافت استارتر زیمنس شامل سافت استارتر زیمنس 3RW52 از 5.5 تا 560 کیلو وات می باشد.

3 سافت استارتر زیمنس با کارایی بالا (سافت استارتر با عملکرد بالا)

این شامل سافت استارترهای زیمنس 3RW55 و 3RW55 F از 5.5 تا 1200 کیلووات است.

استفاده از سافت استارتر زیمنس چه مزایایی دارد؟

 عمر موتور بیشتر
کاهش هزینه ها
کاهش جریان بار شبکه
شروع نرم بدون قدم
استارت نرم را بدون هیچ ضربه ای شروع و متوقف کنید

دلیل استفاده از سافت استارتر زیمنس چیست؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور در اثر استارت زودهنگام
کاهش موقت جریان و راه اندازی آسان برای موتورهای AC
نوع عملکرد سافت استارتر به گونه ای است که فشار مکانیکی وارد شده به موتور را کاهش داده و شفت را راه اندازی می کند.

آیا سافت استارتر زیمنس گران است؟

از نظر کارایی دستگاه ارزشمندی است اما از نظر قیمت فروش گران نبوده و حتی با سایر لانچرهای رایج مانند لانچر مثلث ستاره تفاوت قیمتی ندارد.

در سافت استارتر زیمنس، ولتاژ از مقدار قابل تنظیم شروع به افزایش می کند و به تدریج افزایش می یابد تا زمانی که تمام ولتاژ به موتور اعمال شود.

ما نمی توانیم نتیجه بگیریم که جریان به تدریج از صفر و متناسب با ولتاژ افزایش می یابد تا زمانی که به سرعت اسمی برسد. زیرا در سافت استارتر، جریان به مقدار از پیش تعریف شده محدود می شود و جریان در کل دوره راه اندازی افزایش نمی یابد. پس از پایان زمان راه اندازی، جریان کاهش می یابد و به مقدار مورد نیاز بار محدود می شود. در پایان باید گفت که سایت الکتروتامان به طور کلی عرضه کننده انواع رله های حفاظتی، کنترل دور موتور درایو، کم و تجهیزات پنل فشار متوسط ​​و سایر تجهیزات ابزار دقیق از تولید کنندگان معتبر خارجی مانند زیمنس و شرکت های داخلی اما با تکیه بر تجربه و رضایت شما. مشریان عزیز همچنین امکان تامین سایر اقلام مورد نیاز سایر صنایع به صورت ویژه و سفارشی وجود دارد.

برای خرید سافت استارتر زیمنس می توانید وارد سایت الکتروثامن شوید: https://electrosamen.ir/siemens-softstarter/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

آشنایی با اینورتر پنتاکس

ایتالیا در زمینه ساخت انواع تجهیزات صنعتی برقی و الکترونیکی مانند الکتروموتور، پمپ آب، اینورتر و ... شهرت جهانی دارد که یکی از این تجهیزات اینورتر پنتاکس می باشد. پنتاکس یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات صنعتی است که محصولات آن در سراسر جهان شناخته شده است.

اینورتر پنتاکس برای نصب و استفاده بر روی انواع الکتروموتورهای AC و انواع پمپ های صنعتی و سایر تجهیزات صنعتی کاربرد دارد. اینورتر پنتاکس با طراحی ماژولار و انعطاف پذیر امکان استفاده از این ریموت کنترل را در صنایع مختلف فراهم کرده است.

اینورترهای پنتاکس در اکثر صنایع اعم از صنایع شیمیایی، غذایی، نساجی، پلاستیک، فلز، معدنی، پتروشیمی، سیمان، آب و فاضلاب و ... کاربرد دارند و نقش مهمی در کنترل فرآیندهای صنعتی و صرفه جویی در مصرف انرژی دارند. اینورترهای پنتاکس با پیشرفته ترین نرم افزار و پارامترهای جامع و کامل انواع الکتروموتورها را در بسیاری از کاربردهای صنعتی ساده و پیچیده با گشتاور راه اندازی بسیار بالا و دقت بالا در کنترل سرعت کنترل می کند. از جمله کاربردهای کلی این محصول می توان به کنترل دور پمپ آب و کنترل دور موتور (تک فاز و سه فاز) اشاره کرد.

مروری بر مشخصات فنی اینورتر پنتاکس

همانطور که گفته شد اینورترها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای گسترده ای دارند. به همین دلیل پنتاکس این محصولات کاربردی را طراحی و تولید کرده است که نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل فرآیند دارند.

کنترلر سرعت موتور Pentax سری DSI 400 یک اینورتر کنترل برداری مدرن است که با کارایی و امکانات بالا طراحی و ساخته شده است.DSI 400 با عملکرد عالی و پیشرفته در صنعت و با استفاده از الگوریتم کنترل برداری منحصر به فرد می تواند موتورهای القایی را با دقت بالا راه اندازی و کنترل کند. گشتاور قوی و قابل اعتماد اینورترهای Pentax به عنوان کنترل حلقه باز و حلقه بسته با استفاده از Encoder برای بسیاری از برنامه های کاربردی در صنعت استفاده می شوند. شامل انواع ماشین آلات صنعتی، بسته بندی مواد غذایی، جرثقیل، آسانسور، آسیاب، انواع کمپرسور و نوار نقاله که در حالت کنترل برداری استفاده می شود، همچنین با استفاده از کنترل اسکالر V/F برای کنترل انواع پمپ های آبرسانی برقی، بوستر پمپ ها، از صنایع تهویه مطبوع و فن ها استفاده می شود.

انواع اینورتر پنتاکس

اینورتر پنتاکس انواع مختلفی دارد که در سایزها و فریم های مختلف تولید می شود. برای استفاده در تجهیزات مختلف باید در انتخاب نوع آن دقت کنیم تا در کارایی و عملکرد آن با مشکل مواجه نشویم.

1 اینورتر Pentax DSI 400:

کنترل دور موتور پنتاکس یا اینورتر پنتاکس مدل DSI 400 قابلیت راه اندازی الکتروموتورهای سه فاز با توان تک فاز تا 4 کیلو وات را دارد و این مزیتی برای اینورترهای پنتاکس است که می توان از آن به صورت تک فاز تا سه فاز استفاده کرد. مبدل های فاز در کارگاه هایی که به برق سه فاز دسترسی ندارند. همچنین اینورترهای سه فاز پنتاکس قابلیت راه اندازی موتورهای الکتریکی تا توان 400 کیلووات را دارند.

2 اینورتر Pentax DSI 200:

اینورتر پنتاکس DSI200 یک اینورتر کنترل برداری است که برای کاربردهای ساده و عمومی طراحی و ساخته شده است. این اینورترها در کاربردهایی مانند سیستم پمپ و فن، بوستر پمپ، نوار نقاله و انواع ماشین آلات بسته بندی و مواد غذایی کاربرد دارند. سری DSI 200 دارای حالت کنترل برداری و V/F می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های اصلی اینورتر پنتاکس DSI 200 اندازه کوچک و نصب ساده آن است.

اینورتر پنتاکس چه کاربردهایی دارد؟!

قبلاً گفتیم که پنتاکس به طور گسترده در تجهیزات مختلف صنعتی و خانگی استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن در صنایع و دستگاه های مختلف می توان به اینورتر پمپ، اینورتر بوستر پمپ، اینورتر فن و هواکش، اینورتر کمپرسور، اینورتر نوار نقاله، اینورتر بالابر، صنعت سیمان، صنایع شیمیایی، صنایع پلاستیک، صنعت نساجی، صنعت پتروشیمی، صنعت آب اشاره کرد. . و فاضلاب، صنایع غذایی ذکر شده است.

برای خرید اینورتر پنتاکس می توانید وارد لینک زیر شوید: https://electrosamen.ir/pentax-inverter/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

 

چرخه تولید لوله گالوانیزه ساوه

در تولید لوله گالوانیزه ساوه به این صورت انجام می شود که لوله های تولید شده ابتدا به واحد آماده سازی (Hot Deep Galvinizing) منتقل می شوند. سپس لوله ها چربی زدایی و زنگ زدایی می شوند و در مرحله بعد در محلول فلاکس فرو می روند. سپس روی فلز مذاب به داخل حمام هدایت می شوند و به مدت یک دقیقه در این حمام با دمای 450 درجه سانتیگراد قرار می گیرند.

بلافاصله پس از خروج از وان روی، فلز اضافی باقی مانده در سطوح داخلی و خارجی لوله های گالوانیزه با دمیدن هوا و بخار تمیز شده و در نهایت در آب سرد غوطه ور می شوند. انتهای لوله گالوانیزه آجدار بوده و توسط یک کلاهک پلاستیکی رنگی (معمولاً آبی) پوشانده شده است که برای محافظت از سطوح دنده ها و شناسایی لوله انجام می شود.

تمامی این عملیات بر روی سطح داخلی و خارجی گالوانیزه می شود تا از خوردگی و پوسیدگی و آسیب لوله های آب جلوگیری شود.

مزیت لوله گالوانیزه ساوه نسبت به سایر لوله ها

لوله های گالوانیزه ساوه لوله های فلزی ساخته شده از آهن و فولاد هستند که گالوانیزه شده و با فلز قلع یا روی پوشانده شده اند. در واقع فرآیند گالوانیزه عملیاتی است که در آن لوله های فلزی و فولادی را با فلز مذاب می پوشانند تا لوله ها در برابر واکنش های شیمیایی و خوردگی مقاومت کنند.

برای خرید انواع لوله گالوانیزه ساوه می توانید وارد لینک زیر شوید : https://alloahan.ir/metal-pipes/price-of-galvanized-pipe/saveh-galvanized-pipe-price/

مشخصات فنی لوله گالوانیزه ساوه چیست؟

لوله های گالوانیزه ساوه با مشخصات و ویژگی های زیر تولید و به بازار عرضه می گردد. این لوله ها دارای دو مدل سبک و سنگین می باشند. کلیه لوله های گالوانیزه سبک در فشار کاری 12 بار و دمای کاری 50 درجه سانتیگراد تولید می شوند. وزن لوله های سبک از 0.94 کیلوگرم تا 9.75 کیلوگرم متغیر است.

یکی دیگر از انواع لوله های گالوانیزه ساوه، لوله های گالوانیزه سنگین می باشد. فشار کاری لوله های سنگین 16 بار و دمای کاری لوله های گالوانیزه 70 درجه سانتیگراد می باشد. وزن لوله ها بین 1.44 تا 14.50 کیلوگرم متغیر است.

گفتنی است قطر لوله ها از 1.2 اینچ تا 4 اینچ در کارخانه های ساوه می باشد. طول لوله ها بین 6 متر تا 12 متر می باشد.

کاربرد لوله گالوانیزه ساوه چیست؟

لوله های گالوانیزه ساوه کیفیت بسیار بالایی دارند و تولید این لوله ها در سایزها و اندازه های مختلف به صورت پیش فرض و سفارشی انجام می شود. این لوله ها در مکان ها و مکان های مختلف کاربرد و مصارف زیادی دارند، اگر قصد خرید لوله گالوانیزه ساوه را دارید می توانید با توجه به کاربرد انتخاب خود را انجام دهید. برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

صنعت گاز
نفت و پتروشیمی
صنعت کشاورزی
تامین آب
سازه های فلزی
برج بی تی اس
کابل های برق
پالایشگاه ها
نیروگاه های برق و آب

لوله گالوانیزه ساوه در چه سایزهایی تولید می شوند؟

لوله گالوانیزه ساوه در وزن ها و اندازه های مختلف تولید و روانه بازار فولاد و صنعت کشور می شود. سایزهای 1، 2، 3، 4، 5، 6، 11 و 21 اینچ لوله های تولید شده توسط شرکت لوله ساوه می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که لوله های آب و گاز ساوه بر اساس استانداردهای DIN 2440، DIN 2394 1، BS 1387، API 5L، BS 1139 1 و لوله های گالوانیزه ساوه بر اساس الزامات استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزه مطابق با استانداردهای DIN 2444، DIN تولید می شوند. EN 10240.

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

اجزای تشکیل دهنده کلید بیمتال زیمنس یا رله حرارتی زیمنس

  • استفاده از تیغه‌های مسی جهت اتصال به کنتاکتور
  • وجود ترمینال‌های خروجی جهت ارتباط به کابل‌های مصرف کننده
  • کنتاکت‌های باز و بسته مدار فرمان
  • استفاده از پیچ جهت تنظیم جریان 
  • پیچ تغییر وضعیت به دو حالت دستی و اتوماتیک
  • دکمه ریست یا دکمه برگشت به حالت اولیه

انواع سایز کلید بیمتال زیمنس

بیمتال سایز S00

حداکثر میزان جریان در این سایز جریان ۱۶ آمپر می‌باشد. از این سایز بیمتال اکثرا برای مصرف کننده تا توان ۷.۵ کیلو وات استفاده می‌شود.

بیمتال سایز S0

حداکثر رنج در این سایز از بیمتال زیمنس جریان ۴۰ آمپر می‌باشد و برای مصرف کننده تا حداکثر توان ۱۸.۵ کیلو وات می‌توان استفاده کرد.

بیمتال سایز S۲

این بیمتال دارای حداکثر جریان ۸۰ آمپر می‌باشد و برای مصرف کننده تا توان ۳۷ کیلو وات استفاده می‌شود.

بیمتال سایز S۳

حداکثر رنج جریان ۱۰۰ آمپر می‌باشد و مصرف کننده تا توان ۴۵ کیلووات می‌توان استفاده کرد.

کاربرد های کلید بیمتال زیمنس

در اتوماسیون های صنعتی مانند اتوماسیون صنعتی زیمنس کلید بیمتال برای حفاظت الکتروموتورها در مقابل اضافه بار به کار می رود. این وسیله از ویژگی میزان انبساط در فلز مس بیشتر از فلز روی می باشد و به همین علت وقتی این دو فلز به هم متصل شوند و کاملا با هم تماس داشته باشند باعث خم شدن قطعه تشکیل یافته از این دو فلز می شود و چون مقدار انبساط فلز روی کمتر از فلز مس است، خم شوندگی به سمت فلز روی خواهد بود.در بیمتال، سه تیغه وجود دارد و سیم حامل جریان حلقه به دور این تیغه ها پیچیده شده است. در اثر عبور جریان اضافه بار، سیم حامل جریان گرم و حرارت آن به بی متال منتقل می شود و باعث خم شدن تیغه می شود.حرکت هر یک از بی متال ها به اهرم یک میکرو سوئیچ فشار می آورد و مدار فرمان را قطع می کند. با توجه به نوع کارکردی که بیمتال ها  دارند، می توان گفت کاربرد های بسیاری در صنعت نیز دارا می باشند. از جمله کاربردهای کلید بیمتال زیمنس به شرح زیر است:

  • تشخیص خطای دو فاز و خارج کردن مدار از جریان
  • تنظیم درجه حرارت کنترل برقی دستگاه‌ها 
  • روشن و خاموش کردن فن خودرو
  • محافظت از الکترو موتور‌ها

برای خرید حضوری از نمایندگی فروش بی متال زیمنس‌ می توانید وارد صفحه ارتباط با ما شوید. https://pizoo.ir/siemens-bimetallic/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

معرفی شرکت صنعتی سپنتا

مجتمع صنعتی سپنتا یکی از تامین کنندگان و همچنین تولیدکنندگان ملی در صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور می باشد. این شرکت پس از 60 سال فعالیت مستمر همواره پیشتاز صنعت کشور بوده و با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی از تلاش مستمر خود برای تولید محصولات ملی دست برنداشته و موانع و مشکلات بسیاری را برای این منظور پشت سر گذاشته است. . است. شرکت لوله و پروفیل سپنتا سبد کاملی از محصولات فولادی را تولید و به بازار عرضه می کند که از جمله آنها می توان به لوله درزدار سپنتا اشاره کرد.

لوله سیاه درزدار سپنتا چیست؟

لوله سیاه درزدار سپنتا با استفاده از ورق های فولادی و آهن تولید می شود که با استفاده از آلیاژهای روی، روی سطح گالوانیزه می شود تا مقاومت فیزیکی لوله افزایش یابد تا در برابر آسیب های محیطی مانند زنگ زدگی، ضربه و خط و خش دوام بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر لوله گالوانیزه سپنتا همان لوله درزدار سپنتا است که با فلز روی (ZN) و به روش آبکاری گرم گالوانیزه می شود و پس از گالوانیزه شدن هر دو انتهای اولیه و انتهایی لوله درز دار اتو و رزوه می شود.

لوله سیاه درزدار سپنتا در دو نوع سبک و سنگین طراحی و تولید می شود.

لوله درزدار سپنتای سبک از نوع گالوانیزه گرم می باشد. در این لوله ها برای مقاومت بیشتر، پوششی از فلز روی روی سطح آنها کشیده می شود. لازم به ذکر است ضخامت و مقاومت لوله سبک درز سپنتا کمتر از ضخامت لوله درز سنگین بوده و سایز آن از 1.2 اینچ تا 6 اینچ متغیر است.

لوله سیاه درزدار سپنتا سنگین نسبت به لوله سیاه درزدار سپنتا سبک استحکام و ضخامت بیشتری دارد و البته قیمت بالاتری نیز دارد. لازم به ذکر است که تمامی مراحل ساخت این لوله همانند مراحل ساخت لوله سپنت لایت درزدار سیاه می باشد. اما کاربردهای این دو نوع لوله متفاوت است و لوله سیلد سپنتای سنگین اغلب در آبرسانی و سرویس بهداشتی ساختمان ها استفاده می شود.

به طور کلی لوله سیاه درزدار سپنتا کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارد. از آنجایی که این لوله ها برای کار در فشار کم طراحی شده اند، بیشتر در موتورخانه ها و لوله های گرمایشی ساختمان ها استفاده می شوند.

تمام لوله سیاه درزدار سپنتا دارای گواهی کیفیت هستند. همچنین این لوله ها دارای گواهینامه استاندارد ملی کیفیت ایران به شماره ISIRI 3574، ISIRI3360 و همچنین استانداردهای ISO 9001، ISO/TS 29001 و ISO 14004 می باشند.

فشار تست لوله سیاه درزدار سپنتا اکثرا 10 بار و فشار کاری آنها 6 بار می باشد. حداقل وزن هر شاخه 6 متری لوله سیاه درزدار سپنتا 3.7 کیلوگرم و حداکثر وزن 152 کیلوگرم می باشد.

لوله آب بندی شده سپنتا اغلب از فلزاتی مانند فولاد، چدن، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس و غیره ساخته می شود که قرار است ساخته شود.

برای خرید لوله سیاه درزدار سپنتا می توانید وارد لینک زیر شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید. https://alloahan.ir/metal-pipes/seamless-black-pipe/price-of-spanta-black-welded-pipe/

  • Elham Keshavarz
  • ۰
  • ۰

عملیات حمل و نقل چیست؟

عملیات حمل و نقل ، عموماً در ساخت جاده‌های روستایی، شهری و همچنین جاده‌های بین شهری صورت می‌پذیرد و با توجه به شرایط ویژه عملیات حمل و نقل و حمل و نقل، دقت نظر مهندس‌ها در طراحی و محاسبات آن بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر در راستای طراحی یک جاده به نحوه‌ی پیچ‌های جاده توجه کافی نشود؛ قطعاً با تصادف‌های بی‌شماری مواجه خواهیم بود. در گام بعدی تنظیم بودن سطوح جاده و دوام و قوام آن نیز از جمله مواردی است که مهندسین با پرداختن به آن، موانع پیش رو را رفع می‌کنند.

از همین رو در ادامه سه اصل مهم عملیات حمل و نقل و همینطور عملیات حمل و نقل  را برای شما شرح می‌دهیم. به طور گسترده، عملیات حمل و نقل و راهسازی را می‌توان با سه فرآیند توصیف کرد:

  • تنظیم
  • زیر سازی
  • روسازی

1. تنظیم:

عملیات تنظیم به دنبال ابعادی که در نقشه‌های طرح انجام می‌شود.

روش صفحه نمایه، یک روش معمول تنظیم است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکسری تابلوهایی که قابلیت این را دارند که، سطح دقیق 1 متر بالاتر از سطح ساخت و ساز کامل را نشان دهند، در فواصل امتداد خطوط پیشنهادی جاده‌ها قرار می‌گیرند. از یک پروفیل با ارتفاع ثابت برای کنترل سطوح حفر شده بین این صفحات نمایه، استفاده می‌شود.

2. زیر سازی:

یکی از کارهای اصلی در ساخت جاده‌ها و عملیات حمل و نقل و بازسازی، کارهای خاکی و زیرسازی است. زیرسازی شامل حذف سطح خاک از هرگونه پوشش گیاهی، خاک برداری و درجه بندی منطقه به «سطح تشکیل»، می‌شود. عملیات زیرسازی در فرآیند حمل و نقل و حمل و نقل معمولاً با استفاده از بیل تراکتور، گریدر یا بولدوزر انجام می‌شود. آنچه در این فرآیند ضروری است این مورد می‌باشد که، مقاومت زیرلایه قبل از شروع کار خاک‌برداری آزمایش بشود. عمده‌ی کارهای زیرسازی در عملیات حمل و نقل با استفاده از خاک‌برداری و خاک‌ریزی صورت می‌گیرند.

3. ساخت روسازی:

درگام بعدی، پس از آماده کردن زیرلایه و نصب سرویس‌های زهکشی، می‌توانید عملیات روسازی را آغاز کنید. فرآیند روسازی می‌تواند فرآیندی انعطاف‌پذیر یا سفت و سخت باشد. مزایا و معایبی برای هر یک از این موارد وجود دارد که بسته به نیازهای خاص یک پروژه حمل و نقل و حمل و نقل می‌تواند یکی از آن‌ها انتخاب شود. فرآیند روسازی‌های سخت دارای هزینه‌های نگهداری پایین‌تر، مقاومت بالاتر و طول عمر طولانی‌تر هستند. در طرف مقابل، فرآیند روسازی‌های انعطاف پذیر در عملیات حمل و نقل هزینه ساخت کمتری دارند و همچنین توانایی بالاتری در انبساط و انقباض با دما دارند؛ اما عمر این روسازی‌ها کمتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به عملیات حمل و نقل می توانید وارد سایت رهپویان شوید . https://rahpoyancompany.ir/road-construction/

  • Elham Keshavarz