گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی به استفاده از سیستم‌های کنترلی مانند رایانه‌ها، ربات‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی اشاره دارد که امکان فرآیندها و ماشین‌آلات صنعتی را بدون نیاز به اپراتورهای انسانی فراهم می‌کند. به عبارت دیگر اتوماسیون صنعتی به معنای اتوماسیون فرآیند تولید است که بر اساس برنامه ریزی منطقی طراحی شده و توسط رایانه های قابل برنامه ریزی مانند PLC و تجهیزات متصل به PLC ها عمل می کند.

انواع اتوماسیون صنعتی کدامند؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی معمولاً به چهار دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

1 سیستم اتوماسیون ثابت

این نوع اتوماسیون را اتوماسیون سخت نیز می نامند و همانطور که از نام آن پیداست اغلب برای انجام کارهای تکراری با تجهیزات اختصاصی به منظور بهبود راندمان تولید و افزایش سرعت تولید استفاده می شود و به ندرت تغییراتی در عملیات آن ایجاد می شود. سیستم های اتوماسیون ثابت معمولاً در فرآیندهایی مانند نوار نقاله و سیستم های تولید انبوه استفاده می شوند.

2 سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی

در سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی، توالی عملیات و پیکربندی ماشین آلات را می توان با استفاده از کنترل های الکترونیکی تغییر داد. این فرآیند تغییر زمان بر است زیرا در بیشتر موارد تجهیزات نیز باید از یک دسته به دسته دیگر پیکربندی شوند

.3 سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر

یک سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر همیشه توسط رایانه ها کنترل می شود و معمولاً در مواردی که محصول به طور مکرر تغییر می کند، اجرا می شود. ماشین های CNC نمونه ای از اتوماسیون انعطاف پذیر هستند. کدی که توسط اپراتور به کامپیوتر داده می شود، مخصوص کار خاصی است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم برای تولید را به دست می آورد.

4 سیستم اتوماسیون یکپارچه

سیستم اتوماسیون یکپارچه مجموعه ای از ماشین ها، فرآیندها و داده های مستقل است که به طور همزمان تحت فرمان یک سیستم کنترل واحد برای پیاده سازی یک سیستم اتوماسیون فرآیند تولید عمل می کنند.

اجزای تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

1 اندازه گیر ها

 هر دستگاه اندازه گیری شامل سه جزء اصلی است: سنسور، مبدل و فرستنده. گیج ها در واقع چشم سیستم های کنترل هستند و با کمی سازی مقادیر فرآیند، کنترل کننده را از وضعیت موجود در فرآیند آگاه می کنند و در نتیجه کنترل کننده فرمان مورد نیاز را برای کنترل فرآیند و رسیدن به محرک به محرک ارسال می کند. نقطه تنظیم مورد نظر

2 کنترلر

کنترل یعنی هدایت و حفظ یک یا چند فرآیند به حالت یا حالت های دلخواه یا مطلوب. کنترل شامل کنترل کمی، کیفی، حفظ ایمنی و محیط است که از اهداف اساسی کنترل است.
 عملگرها وسایلی هستند که سیگنال خروجی را از کنترلر گرفته و بر اساس این سیگنال ها عمل می کنند. این ابزارها با عملکرد خود پارامترهای اندازه گیری شده را در مقدار مورد نظر کنترل می کنند.

برای خرید انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی می توانید وارد لینک زیر در سایت الکتروثامن شوید : https://electrosamen.ir/industrial-automation-equipment/

  • ۰۱/۰۷/۱۰
  • Elham Keshavarz

تجهیزات اتوماسیون صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی