گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

عملیات حمل و نقل چیست؟

عملیات حمل و نقل ، عموماً در ساخت جاده‌های روستایی، شهری و همچنین جاده‌های بین شهری صورت می‌پذیرد و با توجه به شرایط ویژه عملیات حمل و نقل و حمل و نقل، دقت نظر مهندس‌ها در طراحی و محاسبات آن بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر در راستای طراحی یک جاده به نحوه‌ی پیچ‌های جاده توجه کافی نشود؛ قطعاً با تصادف‌های بی‌شماری مواجه خواهیم بود. در گام بعدی تنظیم بودن سطوح جاده و دوام و قوام آن نیز از جمله مواردی است که مهندسین با پرداختن به آن، موانع پیش رو را رفع می‌کنند.

از همین رو در ادامه سه اصل مهم عملیات حمل و نقل و همینطور عملیات حمل و نقل  را برای شما شرح می‌دهیم. به طور گسترده، عملیات حمل و نقل و راهسازی را می‌توان با سه فرآیند توصیف کرد:

  • تنظیم
  • زیر سازی
  • روسازی

1. تنظیم:

عملیات تنظیم به دنبال ابعادی که در نقشه‌های طرح انجام می‌شود.

روش صفحه نمایه، یک روش معمول تنظیم است که مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکسری تابلوهایی که قابلیت این را دارند که، سطح دقیق 1 متر بالاتر از سطح ساخت و ساز کامل را نشان دهند، در فواصل امتداد خطوط پیشنهادی جاده‌ها قرار می‌گیرند. از یک پروفیل با ارتفاع ثابت برای کنترل سطوح حفر شده بین این صفحات نمایه، استفاده می‌شود.

2. زیر سازی:

یکی از کارهای اصلی در ساخت جاده‌ها و عملیات حمل و نقل و بازسازی، کارهای خاکی و زیرسازی است. زیرسازی شامل حذف سطح خاک از هرگونه پوشش گیاهی، خاک برداری و درجه بندی منطقه به «سطح تشکیل»، می‌شود. عملیات زیرسازی در فرآیند حمل و نقل و حمل و نقل معمولاً با استفاده از بیل تراکتور، گریدر یا بولدوزر انجام می‌شود. آنچه در این فرآیند ضروری است این مورد می‌باشد که، مقاومت زیرلایه قبل از شروع کار خاک‌برداری آزمایش بشود. عمده‌ی کارهای زیرسازی در عملیات حمل و نقل با استفاده از خاک‌برداری و خاک‌ریزی صورت می‌گیرند.

3. ساخت روسازی:

درگام بعدی، پس از آماده کردن زیرلایه و نصب سرویس‌های زهکشی، می‌توانید عملیات روسازی را آغاز کنید. فرآیند روسازی می‌تواند فرآیندی انعطاف‌پذیر یا سفت و سخت باشد. مزایا و معایبی برای هر یک از این موارد وجود دارد که بسته به نیازهای خاص یک پروژه حمل و نقل و حمل و نقل می‌تواند یکی از آن‌ها انتخاب شود. فرآیند روسازی‌های سخت دارای هزینه‌های نگهداری پایین‌تر، مقاومت بالاتر و طول عمر طولانی‌تر هستند. در طرف مقابل، فرآیند روسازی‌های انعطاف پذیر در عملیات حمل و نقل هزینه ساخت کمتری دارند و همچنین توانایی بالاتری در انبساط و انقباض با دما دارند؛ اما عمر این روسازی‌ها کمتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به عملیات حمل و نقل می توانید وارد سایت رهپویان شوید . https://rahpoyancompany.ir/road-construction/

  • ۰۱/۰۷/۰۴
  • Elham Keshavarz

عملیات حمل و نقل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی