گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

سوالات متداول در زمینه لوگو زیمنس


1. لوگو 8 زیمنس چه تعداد ورودی و خروجی را پشتیبانی می کند؟

تعداد ورودی ها و خروجی های قابل اتصال و تعریف به لوگوی 8 زیمنس به صورت محلی (به معنای محلی بدون در نظر گرفتن ورودی ها و خروجی های قابل تعریف از طریق شبکه سازی لوگو) به شرح زیر است:

ورودی دیجیتال : 24 عدد (DI)
خروجی دیجیتال : 20 عدد (قبل از LOGO! 8 این تعداد 16 عدد بود) (DO)
ورودی آنالوگ : 8 عدد (AI)
خروجی آنالوگ : 8 عدد (AO)


2. نحوه تعریف ورودی های آنالوگ در لوگو زیمنس به چه صورت است؟

 

همانطور که می دانید در نسخه های 4 LOGO 8 12 / 24، 24  ورودی های دیجیتال دو نوع کاربری دارند. به این ترتیب می توان آنها را هم به عنوان ورودی دیجیتال و هم به عنوان ورودی آنالوگ (ولتاژ) تعریف و استفاده کرد که در راهنمای کامل این سخت افزار و بیشتر توضیح داده شده و تنظیم شده است.

 

3. امکان اتصال چند ماژول به لوگو 8 زیمنس وجود دارد؟

 

تعداد ماژول هایی که به لوگو 8 زیمنس متصل می شوند بر اساس بیشترین تعداد ورودی خروجی ای است که این سخت افزار امکان پشتیبانی آن را دارد .

یعنی در نسخه 8 شما می توانید برای رسیدن به حداکثر 24 ورودی دیجیتال و 20 خروجی دیجیتال و 8 ورودی آنالوگ و 2 خروجی آنالوگ ماژول های مربوطه را به cpu لوگو 8 زیمنس متصل کنید.

 

4. تفاوت لوگو 6 و لوگو 8 زیمنس در چیست ؟

 

در نسخه لوگو 6 زیمنس تنها قابلیت شبکه ای لوگو 8 زیمنس ارتباط از طریق شبکه های Asi  و شبکه اتوماسیون خانگی بود. ولی در نسخه لوگو 8 زیمنس می توانید به شبکه هایی که مبتنی بر استاندارد TCP/IP هستند ارتباط برقرار کرد.

افزایش تعداد خروجی های دیجیتال تفاوت دیگری است که لوگو 8 می تواند 20 خروجی دیجیتال پشتیبانی کند.

امکان افزوده شده دیگری که در این نسل وجود دارد افزایش تعداد بلوک های برنامه نویسی به 400 عدد نسبت به 200 عدد در نسخه لوگو 6 زیمنس است
قابلیت ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه تحت استاندارد GSM
تغییر ماژولهای ورودی خروجی در نسخه جدید به صورتی که ماژول های نسخه لوگو 8 زیمنس ویژه این نسخه است و از ماژول های قدیمی نمی توان در کنار نسخه لوگو 8 زیمنس استفاده کرد.


5. چگونه نرم افزار LOGO! Soft Comfort را به روز رسانی کنم؟


به روز رسانی نرم افزار لوگو 8 زیمنس به صورت رایگان توسط سایت زیمنس برای نرم افزارهایی که معتبر باشد انجام می شود. برای این کار از منوی Help در نرم افزار لوگو 8 زیمنس گزینه Update Center را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه کادر  زیر برای شما نمایش داده می شود.

6. کدام سری از محصولات لوگو 8 زیمنس را می توانم برای برنامه نوشته شده با نرم افزار LOGO!Soft Comfort V8  استفاده کنم؟

در ابتدا باید دو مسئله را از هم تفکیک کنید. نکته اول اینکه شما با نرم افزار LOGO!Soft Comfort V8 میتوانید برای تمام سری محصولات لوگو 8 زیمنس از نسل صفر تا نسل هشت برنامه نویسی و دانلود کنید.

 

7. چگونه برنامه های مورد نیاز را بر روی لوگو 8 زیمنس دانلود کنیم؟

 

باید بدانید که برای برنامه ریزی (دانلود) بر روی لوگو 8 زیمنس نسخه FS:04   شما نیازمند استفاده از نرم افزار  LOGO! Soft Comfort V8.1 هستید. (به V8.1 دقت کنید) در نتیجه اگر شما از نرم افزار  LOGO! Soft Comfort V8 استفاده کنید نمی‌توانید برنامه خود را بر روی سخت افزار لوگو8 زیمنس با نسخه  FS:04  دانلود کنید.

8. چگونه می توانم یک سنسور دو سیمه آنالوگ 0-4 میلی آمپر را به ماژول آنالوگ لوگو وصل کرد؟ (چگونگی اتصال سنسور دو سیمه آنالوگ 0-4 میلی آمپر به ماژول آنالوگ لوگو)

 این کار با انجام مراحل زیر اجرا می شود:

وصل کردن ترمینال منفی سنسور به ترمینال I1  در ماژول آنالوگ لوگو 8 زیمنس (I به خاطر جریانی بودن سیگنال ورودی ماست)
اتصال ترمینال مثبت سنسور به 24 ولت برای تغذیه سنسور (اتصال به L+)
اتصال ترمینال زمین سنسور به ولتاژ صفر منبع تغذیه (اتصال به M)


9. چگونه سنسور دما (PT100) را به ماژول آنالوگ لوگو وصل کنیم؟

 

به راحتی می توانید سنسورهای دمای RTD  را به صورت دو سیمه، سه سیمه یا چهار سیمه به ماژول آنالوگ لوگو وصل کنید.

نحوه اتصال دو سیمه سنسور دمای PT100:
در این حالت شما به صورت نمایش داده شده در شکل 1 می توانید سنسور دما را به ماژول آنالوگ لوگو8 زیمنس وصل کنید. در این آرایش، نمی توانیم خطای اندازه گیری مقاومت اهمی مدار (سیمها و0 اتصالات) را در کنار مقاومت خود سنسور تصحیح کنیم. در این حالت باید یک اتصال کوتاه بین ترمینال‌های U1- و IC1 ایجاد کنیم.

 

10. چگونه می توان خروجی آنالوگ لوگو (AM2 AQ) را تنظیم کنم؟


اول باید بدانیم که لوگو زیمنس از نسخه 0BA4 به وسیله ماژول آنالوگ، دو عدد خروجی آنالوگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. البته نوع سیگنال آنالوگ خروجی ماژول (6ED1 055-1MM00-0BA0) در نسخه های 0BA4

برای خرید لوگو زیمنس می توانید وارد لینک زیر شوید: https://damassiemens.ir/product-category/industrial-automation-siemens/logo-siemense/

  • ۰۱/۰۷/۱۰
  • Elham Keshavarz

لوگو زیمنس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی