گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

ساعت سازی یک هنر است. ساخت ساعت های خوب به مهارت، دقت و توجه زیاد به جزئیات نیاز دارد. عملکرد داخلی ساعت بدون توجه به موتور آن بسیار پیچیده است و هر نوع موتور ساعت در نوع خود جذاب است. ساعت سازان به تک تک اجزای یک ساعت توجه زیادی دارند و هر یک از اجزای یک ساعت نقش کلیدی در عملکرد و زیبایی آن دارد. موتور ساعت مچی در واقع قلب و مغز آن به طور همزمان است.

انواع موتور ساعت

 

آشنایی با انواع موتور ساعت در انتخاب و خرید آنها بسیار حائز اهمیت است و بهتر است اصول اولیه هر نوع موتور ساعت را دقیقتر بدانید. امروزه رایج ترین نوع موتور ساعت کوارتزی است که از باتری استفاده می کند. البته قبل از اینکه کوارتز وارد بازار شود، سال ها به موتورهای مکانیکی تکیه کرده بودند. امروزه ساعت های زیادی با مکانیزم جدید حرکت مکانیکی ساعت نیز با قیمت های مناسب در بازار موجود است که به آنها موتور اتوماتیک می گویند. به طور کلی موتور مکانیکی از فنر برای حرکت استفاده می کند. به طور کلی انواع موتورهای ساعت به دو دسته مکانیکی و کوارتز تقسیم می شوند. البته موتورهای اتوماتیک با اینکه یک نوع حرکت مکانیکی هستند اما بعد از ظهور همه آن را نوعی موتور ساعت مچی می دانستند. امروزه انواع موتور ساعت به پنج دسته زیر تقسیم می شوند.

البته با این تفاوت که قطعات انواع موتورهای ساعت مچی بسیار کوچک هستند تا حداکثر دقت را داشته باشند. در واقع موتور ساعت عملکرد داخلی آن را تعیین می کند. مکانیزم موتور ساعت در واقع آن را برای حرکت تنظیم می کند یا به آن انرژی می دهد تا مسیر خود را با دقت ادامه دهد. موتور ساعت بسیار کوچک و ظریف است. سه نوع اصلی موتور ساعت به ترتیب ورود به بازار عبارتند از موتور مکانیکی، موتور اتوماتیک و موتور کوارتز که موتورهای خورشیدی و جنبشی نیز به آنها اضافه شد. به خاطر داشته باشید که برای تعویض موتور ساعت باید همیشه با دقت کار کرد تا به قطعات کوچک آسیبی وارد نشود. به همین دلیل تعویض موتور ساعت باید زیر نظر یک فرد آموزش دیده و حرفه ای انجام شود. در این مطلب از گالری ساعت معمار به بررسی انواع موتور ساعت مچی پرداخته ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

برای آشنایی و خرید موتور ساعت مچی می توانید به سایت گالری ساعت معمار مراجعه کنید. https://memarwatch.com/blog/watch-engine/

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • Elham Keshavarz

موتور ساعت مچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی