گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

4 عملکرد اصلی کلید مینیاتوری زیمنس چیست؟

ایجاد و برقراری مدار به صورت دستی: کلیدهای مینیاتوری را می توان به صورت دستی روشن و خاموش کرد. این ویژگی در هنگام تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی بسیار مهم و کاربردی است.

محافظت از مدار در برابر جریان اضافی: این اتفاق زمانی می افتد که اکثر وسایل برقی خانه روی یک مدار قرار می گیرند. به عنوان مثال از مایکروویو، پلوپز و گاز به طور همزمان استفاده می شود که در این صورت اضافه بار اتفاق می افتد و احتمال آتش سوزی وجود دارد. کلید مینیاتوری برق را قطع می کند و از گرم شدن بیش از حد و آتش سوزی جلوگیری می کند.

حفاظت مدار در برابر اتصال کوتاه: در طول یک اتصال کوتاه، افزایش ناگهانی جریان، نیروی محرکه قدرتمندی برای آزاد کردن قفل ایجاد می کند و اتصالات آزاد می شوند. این به طور بالقوه بسیار خطرناک تر از اضافه بار است. جرقه گیر: هنگامی که اتصالات تحت بار باز هستند، جرقه ای بین اتصالات ثابت و متحرک ایجاد می شود. اتصالات به گونه ای طراحی شده اند که جرقه تشکیل شده به سمت جرقه گیر برود. وظیفه این قسمت از کلید مینیاتوری کاهش طول جرقه، شکستن و خاموش کردن آن است.

آیا تا به حال درباره نحوه عملکرد کلیدهای مینیاتوری تحقیق کرده اید؟

 

اگر به خاطر داشته باشید، کمی بالاتر به شما گفتیم که این کلیدهای مینیاتوری به دو صورت مغناطیسی و حرارتی کار می کنند. ولی اگه فراموش کردی هم مشکلی نیست!! از اینجا مقاله را با جدیت بیشتری دنبال کنید تا به صورت تخصصی تری برای شما توضیح دهیم که کلیدهای مینیاتوری چگونه کار می کنند.

کلیدهای مینیاتوری چگونه کار می کنند؟

  1. مکانیسم قطع الکترومغناطیسی

اتصال کوتاه نوعی عیب است که باعث گرمای زیاد و شوک به مدار می شود و حتی گاهی باعث آتش سوزی و از بین رفتن مدار و مصرف کننده می شود. بنابراین باید دستگاهی برای مراقبت از این مدار و همچنین جداسازی قسمت سالم از قسمت آسیب دیده داشته باشیم.

در طول اتصال کوتاه شاهد افزایش ناگهانی جریان الکتریکی هستیم که باعث جابجایی الکترومکانیکی سیم پیچ ها در اتصالات می شود.

این جابجایی بلافاصله مکانیسم قفل را آزاد می کند، کنتاکت ها را باز می کند و مدار را می شکند

برای خرید کلید مینیاتوری زیمنس می توانید وارد سایت پیزو الکتریک شوید. https://pizoo.ir/siemens-miniature-keys/

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی