گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

پروژه هوشمند سازی ساختمان چگونه انجام می شود؟

برای انجام فرآیند هوشمند سازی ساختمان باید مراحل مختلفی را طی کنید. در این قسمت مراحل مختلف هوشمندسازی ساختمان را به اختصار توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

1. آماده سازی زیرساخت هوشمند سازی ساختمان

هدف از آماده سازی زیرساخت برای هوشمندسازی ساختمان، تهیه و ارائه بستر ارتباطی و نحوه اتصال تجهیزات مختلف برای هوشمندسازی ساختمان است. در زمینه سکوی ارتباطی هوشمندسازی ساختمان می توان آن را به دو گروه تجهیزات با اتصال سیمی و تجهیزات بی سیم طبقه بندی کرد. در تجهیزات بی سیم نیازی به سیم کشی ساختمان نیست و برای برقراری ارتباط از فناوری های مختلف ارتباطی مانند ارتباط رادیویی RF، ارتباط بلوتوث و ارتباط وای فای استفاده می شود. اما در ارتباطات سیمی برای برقراری ارتباط با استفاده از برخی تجهیزات خاص مانند مانیتور لمسی و کارت خوان یا ماژول پرده برقی، به سیم برای انتقال داده نیاز است.

2. انتخاب شرکت سازنده تجهیزات

مرحله دوم در پروژه ساختمان هوشمند، انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات ساختمان هوشمند است. توجه داشته باشید که اگر ابتدا پروتکل ارتباطی خانه هوشمند خود را انتخاب کنید، تعداد شرکت هایی که می توانید انتخاب کنید محدود خواهد بود. از آنجایی که برخی از شرکت ها تنها در زمینه تولید تجهیزات هوشمند سیمی فعالیت می کنند، برخی شرکت ها تنها در زمینه تولید تجهیزات بی سیم فعالیت می کنند و تنها برخی شرکت ها هر دو نوع تجهیزات سیمی و بی سیم را تولید می کنند. . بنابراین، انتخاب مناسب بسیار مهم است.

 

3. نحوه استفاده از ساختمان هوشمند

پس از انجام مراحل فوق و هوشمندسازی ساختمان نوبت به استفاده از سیستم هوشمند می رسد. استفاده از سیستم خانه هوشمند بسیار آسان و لذت بخش است زیرا با استفاده از این نوع سیستم برای انجام فعالیت های کنترلی کافی است نرم افزار مخصوص را در گوشی خود نصب کرده و سپس یک بار بر روی آیکون مورد نظر در نرم افزار ضربه بزنید. به این ترتیب دستگاه مورد نظر روشن یا خاموش می شود.

برای هوشمند سازی ساختمان می توانید وارد سایت رهپویان شوید. https://rahpoyancompany.ir/smart-building/

  • ۰۱/۰۸/۲۸
  • Elham Keshavarz

هوشمند سازی ساختمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی