گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

لوله و اتصالات پوش فیت چیست؟

لوله و اتصالات پوش فیت، سیستم لوله‌کشی فاضلاب ساختمانی است که هریک از این اتصالات و لوله‌ها در یک سو دارای سوکت می‌باشند، که در آن یک حلقه آب‌بندی جای دارد و می‌توان انتهای بدون سوکت آن‌ را به‌سادگی و با اندکی فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال بعدی وارد کرد. با توجه به خصوصیت وصل شدن قطعات به یکدیگر این نوع لوله و اتصالات را پوش فیت می‌نامند. لوله‌های پوش فیت از جنس پلی‌پروپیلن کوپلیمر هستند که از مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب برخوردارند و اصلاً شکننده نیستند.

لوله و اتصالات پوش فیت چه انواعی دارند؟

لوله‌های پوش فیت، سایز و ابعاد متفاوتی دارند که همین ویژگی باعث کاربرد فراوان آن‌ها در ساختمان‌ها شده است. قطر لوله‌های پوش فیت را از 4 تا 16 سانتی‌متر و طول آن‌ها را از 30 سانتی‌متر تا 3 متر می‌توان تغییر داد.

لوله‌ و اتصالات پوش فیت دو نوع هستند که عبارت‌اند از:

  1. لوله پوش فیت بی‌صدا
  2. لوله پوش فیت معمولی

لوله پوش فیت بی‌‌صدا

لوله‌ پوش ‌فیت بی‌صدا همان‌طور که از اسمش مشخص است، از ساختاری تشکیل‌شده است که می‌تواند از ورود صدا به درون محیط‌های ساختمانی جلوگیری کند. صدا در لوله‌های پوش فیت بی‌صدا از سطح ۶ تا ۱۷ دسی‌بل کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تا حدود زیادی صدایی که درون این لوله‌ها ایجاد می‌شود به محیط بیرونی درز نمی‌کند و بنابراین به خاطر قابلیتی که دارد برای ساختمان‌های ادراری و منازل مناسب است.

کامپاوند لایه‌ی عایق درون لوله‌های پوش فیتی است که به‌عنوان لایه‌ی بیرونی قرارگرفته و از خروج صدا به محیط بیرونی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این لایه، دولایه‌ی دیگر هم در زیر کامپاوند قرار دارند و به همین دلیل به این نوع لوله‌ها، لوله‌های سه لایه گفته می‌شود.

لوله پوش فیت معمولی

لوله پوش فیت معمولی، عایق صدا محسوب نمی‌شوند و ویژگی‌های اصلی نوع خود را به دنبال دارند.

لوله و اتصالات پوش فیت چگونه نصب می‌شوند؟

برای نصب لوله پوش فیت باید سه مرحله طی کرد که عبارت‌اند از:‌

مرحله اول

ابتدا لوله‌ی پوش فیت را با پارچه‌ای نرم کاملاً تمیز کنید تا هیچ‌گونه پلیسه، ماسه و سنگ‌ریزه در آن نباشد. سپس لوله را باید یک برش مستقیم و صاف بدهید (برای نتیجه بهتر می‌توانید آن را در یک بلوک متر یا صفحه برش قرار داده و دور محلی را که می‌خواهید برش دهید را خط بکشید و سپس به‌وسیله‌ی یک لوله بر آن را برش دهید).

مرحله دوم

درون لوله پوش فیت، حلقه‌های “O” شکلی در دو طرف لوله وجود دارند که از هر دو سر می‌توانند لوله‌های جانبی دیگری را در خود جای دهند. اغلب برای جازدن سوکت از ماده روان کننده استفاده می‌شود تا لوله به‌راحتی داخل لوله پوش فیت واردشده و در سوکت قرار گیرد. پس از قرارگیری کامل لوله در داخل سوکت، محل اتصال را با استفاده از مداد علامت‌گذاری کنید. این کار برای پیش‌بینی احتمال انبساط لوله در زمان عبور مواد با دمای بالای است.

مرحله سوم

برای جازدن لوله و اتصالات دیگر در سوکت، باید محورهای دو اتصال در یک راستا باشند. سپس کافیست لوله دیگری را از سر دیگر لوله پوش فیت وارد کرده و آن را تا انتهای لوله وارد کنید.

مطالعه ادامه مطلب در ادامه https://parsinatajhiz.ir/blog/pipe-push-fit/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی