گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

لوگو زیمنس چیست ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حضور ماشین ها در صنعت امروزه برنامه نویسی و کنترل ماشین ها به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده . plc ها همانند یک cpu برای ماشین های صنعتی وظیفه اجرای برنامه ها را بر عهده دارد . مینی plc هم وظیفه ای مشابه plc دارد اما در ابعادی کوچک تر و قیمتی مناسب تر . لوگو که یک مینی plc می‌‌باشد با ورود خود به اتوماسیون صنعتی پیشرفت چشمگیری را در این حوزه به ارمغان اورد.

آدرس نمایندگی زیمنس در لاله زار: 

تماس با داماس

021-33532315

0912-8189887

فروشگاه: تهران، خیابان لاله زار جنوبی، پاساژ بوشهری، طبقه اول، پلاک 12

عملکرد لوگو

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم لوگو هم یک مینی plc است ، که همانند plc ها نیاز به برنامه ریزی دارد ، و با برنامه ریزی آن برنامه ارائه شده را اجرا می‌کند . به علت همین عملکرد لوگو که می‌توان آن را به میکرو کنترلر ها هم تشبیه کرد ، از ان‌ها برای اتوماتیک کردن موتور خانه ها ، خطوط تولید و … استفاده کرد . عملکرد و مکان های قابل استفاده لوگو ها بر اساس اجزای سازنده آن تعیین شده و به همین خاطر لوگو های زیمنس بازه بزرگی از لوگو هارا شامل می‌شوند.

کاربرد های لوگو زیمنس

با توجه به عملکرد و ساختار لوگو زیمنس امروزه از استفاده های صنعتی و غیر صنعتی گسترده ای می‌شود به عنوان مثال خانه هایی که امروزه تحت عنوان “خانه های هوشمند” شناخته می‌شوند یا در صنعت دام پروری  اشاره کرد .

شناخت کاربرد های این دسته از محصولات به شما کمک میکند هنگام خرید قطعه مورد نیاز خورد با اگاهی بیشتر تصمیم خود را بگیرید .

اجرای سیستم های آبیاری و نور ، راه اندازی و کنترل سیستم های گرمایش و سرمایش ، تجهیزات حمل و نقل صنعتی ، فیلتر ها و پمپ ها ، پنل های خورشیدی و….. از دیگر استفاده های لوگو زیمنس می‌باشند.

ساختار لوگو زیمنس

همانطور که میدانید یک کامپیوتر اجزای مختلفی مانند منبع تغذیه ، حافظه ، پردازشگر و … دارد ، لوگو نیز همانند کاپیوتر های خانگی از اجزای مختلفی تشکیل شده است این اجزا عبارت اند از :

1-ماژول اصلی:

ماژول اصلی در لوگو زیمنس نقش پردازنده مرکزی را دارد ، که سیگنال های سنسور ها ، قطعات و …. گرفته و دستورات مورد نیاز را به بخش های مربوطه ارسال می‌کند

این قسمت شامل تعدادی ووردی و خروجی می‌باشد و در برخی از موارد شامل صفحه نمایش و در سایر موارد فاقد صفحه نمایش می‌باشد.

در لوگو ها حداکثر تعداد ورودی ها و خروجی ها 12 عدد می‌باشد که دو تا از ووردی ها انالوگ است و معمولا ورودی های لوگو را سنسور ها تشکیل می‌دهند.

همچنین مدل هایی که نمایشگر دارند به شما امکاناتی را نظیر فرمان دهی به صورت دستی ، نمایش وضعیت و… میدهند اما لوگو های بدون صفحه نمایش کوچک تر ، ساده تر در استفاده و مقرون به صرفه تر می‌باشند

2- کارت های افزایشی:

با استفاده از این کارت ها شما می‌توانید ورودی و خروجی های خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید در صورت تمایل به نصب این کارت ها باید ولتاژ آنها با ولتاژ ماژول اصلی برابر باشد. کارت های افزایشی به دو دسته کارت های انالوگ و کارت های دیجیتال تقسیم می‌شوند.

3- ماژول تغذیه:

همانند پاور در کامپیوتر وظیفه برق رسانی را بر عهده دارد که برق شهری را گرفته و ان را به ولتاژ و جریان نامی مشخصی می‌رساند که معمولا 12 یا 24 ولت می‌باشد.

4-قطعات جانبی لوگو :

این قطعات شامل : کارت های حافظه ، کابل های pc و…. هر چیزی که باعث تقویت عملکرد لوگو می شود.

کارت های حافظه ی لوگو به سه 3 دسته تقسیم می‌شوند کارت حافظه ابی که read and write هستند و زمانی که برق قطع شود نمی‌توانند برنامه را نگه دارند.

کارت های زرد که آنها هم به صورت read and write می‌‌باشند اما زمانی مه برق قطع شود برنامه را حفظ می‌کنند

کارت های قرمز که read only هستند و در زمان قطع برق برنامه را حفظ می‌کنند .

از کابل ها هم در جهت اتصال لوگو به راینه استفاده می‌شود.

‎مزایای لوگو زیمنس

همانطور که در بالا تر گفته شد مقرون به صرفه بودن وجه تمایز plc های زیمنس می‌باشد اما به غیر از آن برنامه نویسی و دیباگینگ آسان ،حجم کمتر برنامه ها، ضریب اطمینان بالا، راه اندازی اسان، سازگار با شرایط اتمسفر های خاص، مناسب برای نواحی حساس و قابلیت انکریپت از دیگر مزایای لوگو های زیمنس می‌باشد.

نظرات (۲)

عالی بود سپاس از شما

توضیحات خیلی کاملی بود مچکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی