گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک اشنایدر از جمله وسایل الکتریکی است که از آن در راستای حفظ تجهیزات و دستگاه های برقی که شامل: سیم و کابل های مدار ، دستگاه های صنعتی ، مدارات روشنایی مرکزها صنعتی و خانگی در مقابل اضافه باری که وجود دارد و اتصالات کوتاه مورد استفاده واقع می شود.

مفهوم جریان اتصال کوتاه در کلید اتوماتیک اشنایدر

جریان اتصال کوتاه در یک مدار معیوب بروز می کند؛ در طول هر مدار بسته یا در داخل دستگاهی که آن را تغذیه یا کنترل می کند ممکن است اتصال کوتاه رخ دهد. وقتی اتصال کوتاه اتفاق می‌افتد که یک یا چند هادی از آن مدار پتانسیل های مختلف از طریق امپدانسی بسیار کوچک به هادی های دیگر متصل کنند که ممکن است یکی از هادی های زیر باشند :

  1. هادی حفاظتی

  2. هادی های اتصال زمین

  3. هادی های برقدار مدارهای دیگر

  4. هادی های برقدار دیگر همان مدار (هر ترکیبی از یک یا دو یا سه فاز و یا نول)

  5. بدنه های هادی تجهیزات الکتریکی که در در حالت عادی برقدار نیستند ولی در حالت خطا ممکن است برق دار شوند.

  6. بدنه های هادی بیگانه مانند مواقعی که بدنه فلزی وسایل غیر برقی به تصادف برقدار می شوند مثل لوله های آب، بدنه هادی وسایل غیر برقی

بسته به دوری و نزدیکی نقطۀ اتصال کوتاه به منبع تغذیه و مشخصه های مدار، شدت جریان اتصال کوتاه ممکن است چند ده برابر یا چند صد برابر و حتی در برخی موارد چند هزار برابر جریان نامی باشد که توسط طراح و با انجام محاسبات دقیق جریان اتصال کوتاه مشخص خواهد شد. یکی از وظایف اصلی کلید اتوماتیک، محافظت از مدار در برابر جریان اتصال کوتاه است.

برای خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر می توانید وارد سایت اشنایدر صنعت نمایندگی رسمی اشنایدر در ایران شوید و یا بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

حفاظت کلید اتوماتیک اشنایدر

عملکرد حفاظتی کلید اتوماتیک اشنایدر را می توان توسط پیچ های تنظیم، تنظیم کرد. انواع حفاظت در کلید اتوماتیک به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • حفاظت در برابر اضافه بار

حفاظت حرارتی با حد آستانه قابل تنظیم

  • حفاظت در برابر اتصال کوتاه

حفاظت مغناطیسی ثابت یا قابل تنظیم، بسته به رنج کلید اتوماتیک

  • حفاظت پل چهارم کلید اتوماتیک

فقط در کلیدهای اتوماتیک چهارپل، رله می تواند:

از نوع ۴P 3D باشد (نول حفاظت نشده)

از نوع ۴P 3D +N/2 (حفاظت نول در ln 0.5) یا (۴P 4D حفاظت نول در ln) باشد.

تفاوت کلید های اتوماتیک و غیر اتوماتیک

تفاوت کلید های اتوماتیک و غیر اتوماتیک در این است که در کلید های اتوماتیک اشنایدر رله هایی قرار داده شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند که برای مثال : رله های هوشمند در کلید های هوایی را می توان مثال زد.

در صورتی که کلید های غیر اتوماتیک معمولا برای قطع و وصل کردن استفاده می شوند ور در آن ها رله ای وجود ندارد مثلا کنتاکتور های نمونه ای از یک کلید غیر اتوماتیک هستند.کلید های اتوماتیک این امکان را دارند که پس از قطع شدن مدار در هنگاهی که خطایی رخ می دهد بلافاصله مجدد اماده به کار می شوند.همچنین در این کلید ها کنتاکت های فرعی تعبیه شده که به وسیله آن ها می توان وضعیت کلید را در هنگام قطع یا وصل بودن یا هنگام بروز خطا توسط چراغ سیگنال مشاهده نمود.

ساختار کلید اتوماتیک اشنایدر

ساختمان داخلی کلید اتوماتیک اشنایدر از سه کنتاکت اصلی (قدرت)، کنتاکت های فرعی (کمکی) و کنتاکت های جرقه ­گیر درست شده است. شناخت و انتخاب درست کلید اتوماتیک در طراحی و بهره ­برداری از سیستم های الکتریکی نکته حائز اهمیت است که باید به آن دقت کرد. جنس بدنۀ کلید اتوماتیک  اشنایدر یا کلید کمپکت اشنایدر از قالب های تزریقی بسیار مستحکم ساخته شده است.

از خصوصیات کلید اتوماتیک اشنایدر می توان به کوچک بودن ابعاد و پشتیبانی از حفاظت های لازم مدار در یک کلید اشاره کرد و یکی از مهمترین معایب این کلید ها در دسترس نبودن آسان برای سرویس و تعمیر کلید می باشد.

  • ۰۱/۰۲/۱۴
  • Elham Keshavarz

کلید اتوماتیک اشنایدر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی