گشترش و توسعه انواع سایت

  • ۰
  • ۰

دتکتور دودی

دتکتور دودی

آشکارسازهای دود یکی از آن اختراعات شگفت انگیزی است که به دلیل تولید انبوه، عملاً هزینه  زیادی را در بر نمی گیرد. دتکتور دودی یکی از جمله تجهیزات ضروری در ساختمان ها است که سالانه جان هزاران نفر را نجات می دهند. 

کاربرد دتکتور دودی

تشخیص دود و آتش سوزی

عملکرد اولیه دتکتور دودی تشخیص وجود آتش است. نحوه احساس آتش به نوع واحد آن بستگی دارد. یک مدل فوتوالکتریک منبع نوری دارد که به محفظه حسگر می رود. نور در زاویه ای دور از سنسور قرار می گیرد. هنگامی که دود وارد می شود، باعث می شود نور به سنسور منعکس شود و زنگ هشدار را به صدا در بیاورد. این واحدها در تشخیص آتش سوزی هایی که با دود شروع می شوند و در نهایت به شعله تبدیل می شوند، بهترین انتخاب هستند.

یک مدل از دتکتور دودی یونیزاسیون است، از مواد رادیواکتیو که بین دو صفحه باردار الکتریکی قرار گرفته اند برای یونیزه کردن هوای داخل آن استفاده می کند. این یک جریان بین دو صفحه ایجاد می کند. دود هنگامی که جریان یون را مختل می کند زنگ هشدار را به صدا در می آورد. این آلارم ها در برابر آتش سوزی با شعله های شعله ور بیشتر واکنش نشان می دهند.

دتکتور دودی فتوالکتریک و یونیزاسیون هر دو دارای مزایای خاصی هستند که آنها را در مناطق خاص موثرتر می کند. به عنوان مثال، یک مدل فوتوالکتریک به سرعت دود ناشی از دود ملافه یا مبلمان را در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق خانواده تشخیص می دهد، در حالی که واحدهای یونیزاسیون سریعاً در مورد آتش سوزی ناشی از مواد قابل اشتعال در اتاق ابزار یا آتش سوزی اجاق گاز در آشپزخانه هشدار می دهند. از آنجا که هر نوع برای نوع خاصی از آتش ایده آل است، ایده خوبی است که حداقل یکی از هر کدام را در خانه خود داشته باشید. شما همچنین می توانید یک مدل  از دتکتور دودی با حسگر دوگانه دریافت کنید که از هر دو روش فتوالکتریک و یونیزاسیون برای تشخیص آتش استفاده می کند.

  • ۰۰/۱۰/۲۲
  • Elham Keshavarz

دتکتور دودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی